WELCOME .!



Saturday, August 20, 2011

Kehilangan Keikhlasan Cinta ♥



Ada yang dapat memiliki cinta dan ada yang kehilangan cinta . Jika cinta yang diharapkan tidak kesampaian , sedih dan rasa kecewa pula membelenggu perasaan .




Jangan biarkan perasaan kecewa mempengaruhi jiwa sehingga berdendam dengan mendoakan keburukan untuknya . Itu salah . Sebaliknya , kita mengadu saja kepada Allah dengan penuh keikhlasan kerana sebagai Maha Pencipta , sudah tentu Dia mendengar rintihan kita dan kita terus berdoa agar diberi semangat untuk hidup mengikut jalan-Nya .


Kalau kita berada dalam seseorang , berusahalah sebaiknya agar pergaulan tidak keterlaluan . Biarlah pergaulan itu sebagai sahabat , bukan kekasih . Kerana perhubungan di usia sebegini tidak bawa ke mana-mana andai tidak mengikut garis panduan Islam . Juga , sentiasalah berdoa kepada Allah agar pergaulan kita mengikut apa yang ditetapkan syariat dan berusahalah memahaminya .


Segalanya itu mestilah dilakukan dengan penuh keikhlasan . Oleh yang demikian , sebagai penawar dan ubat untuk memperolehi keikhlasan ialah mematahkan nafsu jahat .

No comments:

Post a Comment