WELCOME .!



Sunday, August 28, 2011

Betapa Getirnya Sebuah Penghijrahan ..

Manusia tidak dapat lari daripada melakukan kesalahan . Seharusnya , seseorang yang ingin membetulkan kesilapan dibantu dan diberikan kekuatan , bukan merobohkan cita-cita yang baru hendak teguh itu .
Teruskanlah niat dan tekad untuk berubah . Jangan fikirkan kata-kata orang kepada kita , tetapi fikirkan apa kata Allah kepada kita .
Carilah teman yang baik agamanya untuk kekal berubah . Teman yang soleh mendorong ke taman syurga , sementara teman yang fasiq menjerumuskan ke gaung neraka . Teman yang baik akan membantu , manakala teman yang buruk menambahkan buntu .  Jadikanlah orang-orang soleh itu sebagai teman paling akrab yang sentiasa dapat mengingatkan kita kepada kebaikan dan menegur kita andai melakukan kesilapan . Mereka jugalah yang sekali gus akan berperanan dalam menetapkan hati kita di jalan kebenaran .
Kita juga haruslah yakin pada diri kita mampu menjadi seorang hamba Allah yang baik . Seseorang yang bertakwa akan memelihara hak-hak Allah , dan Allah jualah yang akan mempertahankan kemuliaan dan hak dirinya kelak .
Jika ingin berubah , berusahalah dalami ilmu agama . Ilmu agama adalah tunjang dalam kehidupan Muslim . Agama mengajar kita menjadi individu yang baik dan berperibadi cemerlang . 
Doa adalah senjata orang Mukmin . Berdoalah kepada Allah untuk terus diberikan kekuatan agar cekal berubah kepada kebaikan . Mohonlah kepada Allah supaya perubahan yang dilakukan itu kekal sehingga ke akhir hayat .
Perubahan kita ke arah kebaikan kelak akan disenangi oleh mereka di sekeliling kita , malahan makhluk di langit juga . Bersangka baiklah kepada Allah , nescaya Allah akan mengurniakan kebaikan kepada kita . Insyaallah ..

2 comments:

  1. Those students have filled DU application form for admission and waiting for Sri Venkateswara College cut off 2019 . we will be provided.

    ReplyDelete
  2. in this article we are sharing all the important details for jee main 2020 syllabus

    ReplyDelete